السبت، 29 أكتوبر 2011

لما تقول لى بحبـــــك


عارف لما تقول لى بحبك
مش راح أقول لك أى كلام
ولا راح أطول فى التنهيدة
واقول ياريت قالها لى من زمان
 بس  هبص لعيونك دول
وأنا حاسة إنى ملكت الكون
ياه على همسة قلبى لقلبك
ياه على شوقه لضمته منك
ياما زمان كان نفسه
يسكن بين أحضانك
ترويه بحبك وحنانك
ما انت زمان ساكن جواه
روحك بترفرف فى سماه
انت حبيب الروح والقلب
ولا غيرك كان يشغل بالى
ولا تانى أشوفه فى أحلامى
ولا برتاح غير وأنا وياك
عارف لما تقول لى بحبك
أجمل كلمة اتقالت ليا
عارف ليه ؟؟
علشان اللى قالتها لى شفايفك
ياه على صوتك بيها دا أحلى كمان
يعزف لى أجمل ألحان
حب وشوق و ورود و غرام
ياه على ضحكة عينك ليا
والدنيا بترقص حواليا
هو أنا صاحية ؟؟ والا أنا بحلم ؟؟
عشت سنين وأنا بحلم بيها
اللحظة دى بعيش أنا فيها
انت الماضى وانت الحاضر وانت الآتى
هحسب عمرى أنا م اللحظة دى
فتح يا كل ورد الدنيا
غنى يا كل طيور الكون
واصفى يا سما كفاياكى غيوم
فجر العمر اهو شقشق تانى
وشمس الحب منورة زمانى
ما خلاص حلم العمر اتحقق
وقلبى من الفرحة ولا مصدق
آه من سهرى وطول لياليا
كل عذابى نسيته فى ثانية
شفت بعينى جمال الدنيا
من كلمة اتقالت على سهوة
عارف لما تقول لى بحبك
أجمل كلمة حب حبيبتى لما تقولها
وأجمل همسة عشق باسمك لما أنطقها
وأجمل صورة حب باسمى واسمك سوا نرسمها
ياه لما تقول لى بحبك :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق