السبت، 27 ديسمبر 2014

و رجعتى يا عين تحبى الليل و تحنى للسهر تانى 
و تغنى ويا نجوم الليل لولادة العمر و فيه أمانى 
كبر الحنين خطى السنين و الجرح اللى زمان عاشه 
حتى الاهات صوتها سكات مالها تاثير فى وجدانه
و لسة القلب قادر يحب و نبضه جرئ ف جريانه 
و بدأ الفكر يتحير و انشغل البال و متغير 
يا روح متاخدة فى حكاية 
احساسها جميل و دى بداية 
على فين هتروح يا حلم العمر
فى عشقك ما بين البيض و السمر  هترسى و الا بعد الشط  
و هتدفى و الا تاه القلب 
يا القمر اللى انا سرى معاه 
و يا السهر اللى سمعت حكاه 
 و يا نجومى غنى فى سماه 
و يا قلبى اللى عاش وياه 
و يا عيونى اللى سهروا معاه
و يا روحى اللى عاشقة خطاه 
قولوا لى إن كنت اطمن 
و اروح اقول له و اتجنن 
ع الحال اللى انا عايشه 
و الحلم اللى انا شايفه 
و حنينى اللى انا شايله 
و سنينى اللى هتحلى معاه 
و العمر اللى هيكمل بلقاه 
و الا قلبه مش خالى 
و يرجع جرحى من تانى 
و تدبل فى العمر أمانى 
و أغنى و أقول كان مالى 
و ليه استنى كل دا ليه 
هاقوله خلاص و اتعب ليه 
ما يمكن قلبه هو كمان 
مستنى و مشغول البال 
يطلع حلمه كان ليا 
و حاسس من زمان بيا 
واقوله انا ليك م اللحظة ديه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق